مراسم بزرگداشت امام جماعت مسجد احمدیه برگزار می شود

حجت الاسلام محسن کرمانی در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از برگزاری مراسم تجلیل از مقام آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی؛ امام جماعت مسجد احمدیه نارمک، در ۱۹ دی ماه خبر داد و گفت: این مراسم در راستای بزرگداشت ائمه جماعات در قید حیات تهران برگزار می شود.

مدیر ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام ابوترابی فر؛ نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی را سخنران بیست و دومین همایش ستارگان محراب معرفی کرد.

یادآور می شود؛ آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی، از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۹۴ امامت مسجد احمدیه نارمک را به عهده داشت و از اولین روزهای دهه ۱۳۴۰ فعّالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را در منطقه شرق تهران آغاز کرد.

وی تحصیلات ابتدایی خود را در شهر خمین گذراند و مقداری از دروس مقدماتی حوزه را در آن شهر به اتمام رساند و بعد به قم مشرف شد.

وی در ابتدای ورود به قم به نزد امام خمینی (ره) رفت و پس از طی دروس مقدمات در جلسات درس «سطح» آیات جواد تبریزی، مشکینی و سلطانی طباطبایی شرکت کرد و پس از پایان آن دوره به مدت ۴ سال در جلسات درس خارج فقه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و هم زمان با آن در جلسات دروس فقه و اصول امام خمینی (ره) نیز حاضر می شد.

وی هم چنین در دروس فلسفه علامه طباطبایی (کتاب اسفار و شفاء) شرکت کرد و مقداری از دروس سطح را نیز خود تدریس کرد.

تاکنون در قالب همایش ستارگان محراب برای عالمانی چون آیت الله برهان، علوی تهرانی، مرتضی و محمد حسین زاهد، انواری، خوشوقت، مجتبی تهرانی، ملاعلی کنی، مهدوی کنی، خوانساری، میرزا احمد آشتیانی، تحریری، فیروز آبادی، شاه آبادی، ایروانی، ثمری، شیخ نمر و بافقی یزدی مراسم بزرگداشت برگزار شده است.

شاید مطالب زیر نیز مورد توجه شما باشد نوشته های دیگر نویسنده

دیدگاه خود را بیان نمایید