مراسم بزرگداشت سالگرد حضرت امام در مکتب الحسین مسجد احمدیه نارمک با حضور رییس دارالحکمه میشیگان امریکا

مسوول دارالحکمه در میشیگان آمریکا:

حضور نماینده ۸۰ کشور در مراسم شهید رئیسی نشانه عظمت ایران بود

حضور نماینده ۸۰ کشور در مراسم شهید رئیسی نشانه عظمت ایران بود

مسوول دارالحکمه در میشیگان آمریکا گفت: حضور هشتاد نمایندگی از کشورها در مراسم ترحیم آیت الله رئیسی، عظمت ملت ایران را نمایان ساخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی الهی، در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام ۱۵ خرداد و بزرگداشت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت، که با حضور جمعی از استادان و طلاب حوزه علمیه و ائمه جماعات مساجد و حجت الاسلام آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، و سایر گروه‌های مردم، در مسجد احمدیه و حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی رحمت الله علیه، برگزار شد، به نقش مهم علما و روحانیون در ترویج اخلاق و معارف اسلامی، گفت: آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه که فقیه و مفسر قرآن بودند، جزو مروجان برجسته مکتب تشیع و حرکت انقلابی ملت ایران بودند.

حجت الاسلام الهی در این مراسم با بیان اینکه، شناخت امام خمینی رحمت الله علیه از طریق شناخت شاگردان ایشان، ممکن است، گفت: مرحوم آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه که وصی مرحوم امام خمینی، و همچنین امام جمعه خمین و مسئول حوزه علمیه شرق تهران، همچون رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اهل تدین و تقوی و مردم داری، و ساده زیستی و انقلابی بودند.

رئیس مؤسسه دارالحکمه در میشیگان آمریکا در ادامه با اشاره شخصیت کم نظیر امام خمینی رحمت الله علیه، گفت: حضرت امام، مجدد مذهب در دوران سلطه مادی گرایی بودند. کاری که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند، حقیقتاً نور بود. البته این حرکت عظیم، همیشه با مقابله دشمنان روبرو بوده است.

حجت الاسلام الهی در ادامه با اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری درباره غزه، گفت: نامه‌های رهبر انقلاب به مردم آمریکا و اروپا و همچنین سخنان ایشان درباره فلسطین، بسیار مورد توجه نسل تحصیلکرده و محقق و دانشگاهی در آمریکا است. ما در آمریکا زندگی می‌کنیم و این حقیقت را هر روز مشاهده می‌کنیم. جهان، امروز به شدت از جنایات رژیم صهیونیستی، بیشتر از هر زمانی، متنفر هستند و انزجار خود را نسبت به صهیونیست‌ها و حامیان آنان اعلام می‌کنند.

این مبلغ در عرصه بین‌المللی، ادامه داد: جمعیت تحت اشغال رژیم صهیونیستی، توانسته دنیا را آزاد کند. اکنون آزادی فلسطین، در نتیجه وجدان بیدار شده، مورد درخواست عمومی در آمریکا است. اکنون باید طلاب با زبان‌های عربی و انگلیسی آشنا شوند تا وقتی مردم جهان، تشنه شنیدن مطالب جدید هستند، بتوانند سخن بگویند.

رئیس مؤسسه دارالحکمه در میشیگان آمریکا در ادامه با اشاره به مسلمان شدن عده زیادی در آمریکا در پی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نه ماه اخیر در غزه، اطهار کرد: در آمریکا حمل پرچم کشور فلسطین، ممنوع است ولی اکنون پرچم و آرمان فلسطین، در جای جای ایالات متحده آمریکا، زنده است و دست به دست می چرخد. در طول این هشت ماه، نام فلسطین، به ترند در جهان، تبدیل شده است.

الهی در ادامه به نقش آیت الله جلالی خمینی به عنوان شاگرد برجسته امام خمینی رحمت الله علیه در ترویج حرکت انقلابی و ضد استبدادی و ضد استکباری ملت ایران، به ویژه در تهران و شرق تهران، گفت: شهید آیت الله رئیسی، از شاگردان مرحوم آیت الله جلالی خمینی و استاد حوزه علمیه مسجد احمدیه شرق تهران بودند. نام شهید آیت الله رئیسی، زنده است و علاوه بر حضور بیشتر از هشتاد نمایندگی از کشورها در مراسم ترحیم این شهید خدمت، در سازمان ملل نیز شاهد برگزاری مجلس معظمی برای ایشان بودیم.

شاید مطالب زیر نیز مورد توجه شما باشد نوشته های دیگر نویسنده

دیدگاه خود را بیان نمایید