فراخوانی علمای بحرین برای تظاهرات پرشور در سالروز انقلاب ۱۴ فوریه

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة البحرین، علمای بحرین در بیانیه ای خواستار برگزاری تظاهرات پرشور مردم این کشور  ضد رژیم آل خلیفه در هفتمین سالروز انقلاب بحرین فراخواندند و ۱۴ فوریه را تاریخ جاویدان و صفحه باشکوه درخشان در ثبت این ملت عظیم دانستند که در طول تاریخ برابر اشغالگران و ظالمان تعظیم نکردند.

در این بیانیه آمده است که پس از گذشت شش سال از عمر انقلاب، نسل جدید امیدوار و نسل قهرمانی مانند مصطفی حمدان آمدند.

این بیانیه می افزاید: ما از ملت بحرین می خواهیم تا به میدان ها بیایند و حضور یکپارچه داشته باشند و در همه اعتراض های مسالمت آمیز مشارکت کنند.

بحرین

علمای بحرین، همچنین حضور هوشیارانه و پرقدرت زنان را در طول عمر انقلاب تحسین کردند.

گفتنی است، دهها هزار نفر از مردم بحرین ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ نیز به درخواست علمای بحرین کفن پوشان به خیابان آمدند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. در مقابل، رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان این درخواست‌های مشروع ملت بحرین را با مشت آهنین سرکوب می‌کند. مقامات آل خلیفه از آغاز انقلاب بحرین تاکنون سرکوب اعتراض های گسترده مردمی را ادامه دادند و شیعیان این کشور را در تنگنا گذاشتند و به بازداشت علما و شخصیت های شیعه، لغو تابعیت «عیسی قاسم»، تعلیق فعالیت جمعیت های اسلامی بحرین از جمله الوفاق و ممنوعیت اجرای مناسک شیعی و تخریب اماکن مذهبی شیعیان اقدام کردند.

شاید مطالب زیر نیز مورد توجه شما باشد نوشته های دیگر نویسنده

دیدگاه خود را بیان نمایید