آغاز نمایشگاه محصولات«حلال» در مسکو

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، نمایشگاه محصولات «حلال» با حضور گسترده شرکت های غذایی حلال از روز گذشته در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با هدف ارایه همه محصولات حلال که شرکت های روسی برای مصرف کنندگان تولید کردند، فعالیت برای افزایش سهم شرکت های روسی در این بازار و قرار دادن صنعت حلال به عنوان بخش لاینفک صنایع غذایی در روسیه برگزار می شود.

محصولات حلال

این نمایشگاه که تا دهم فوریه ادامه خواهد داشت، با حمایت شورای مفتیان روسیه و سازمان مسلمان روسیه برگزار می شود.

در این نمایشگاه کارشناسان و شرکت کنندگان اطلاعات و نظرات خود را درباره رویکردشان در بازارهای داخلی و خارجی و راههای افزایش صادرات محصولات حلال به کشورهای اسلامی ارایه خواهند کرد و همچنین استاندارها و معیارهای بین المللی برای محصولات حلال بررسی می شود.

در روسیه حدود ۲۸ میلیون مسلمان زندگی می کنند که نزدیک به ۲۰ درصد از تعداد ساکنان این کشور به شمار می آیند. حجم صنایع غذایی حلال در روسیه تا سال ۲۰۲۰ به دو میلیارد و ۶۰۰ هزار دلار می رسد.

گفتنی است، اولین بار محصولات غذایی حلال در کشور مالزی بوجود آمده است. در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی به صورت یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شده است و در کشورهای غیر اسلامی نیز از استقبال خوبی برخوردار شده است. محصولات غذایی حلال امروزه به تجارتی چند تریلیون دلاری تبدیل شده است و محصولات غیرغذایی حلال نیز به مانند صنایع غذایی رشد محسوسی دارد ؛ به همین دلیل محصولات غذایی و غیر غذایی در حال رشد قابل ملاحظه هستند و در سال های آینده نرخ این رشد افزایش بیشتری می یابد، به طوری که توسعه صنعت غذای حلال در کشورهای غربی از جمله فرانسه، اوکراین و روسیه باعث جذب مسلمانان و غیرمسلمانان شده است.

شاید مطالب زیر نیز مورد توجه شما باشد نوشته های دیگر نویسنده

دیدگاه خود را بیان نمایید